یک نتیجه ایجاد کنید
نوشته شده توسط : worldmarketing

 

روش اول ایجاد نتایج و مفید ساختن محصول و رفع نیازهای مشتریان برای رسیدن به یک نتیجه خاص است. این رویکرد مستلزم آن است که شما چیزی را به مشتریان ارائه دهید که آنها نیاز دارند و می توانند برای رسیدن به اهداف دیگر خود از آنها استفاده کنند. یک مثال خوب بیل یا گاوآهن است که هر دو ارزش عملکردی بالایی دارند، اما ممکن است هدفی که مشتری در ذهن دارد، نباشد. حتما این ضرب المثل را شنیده اید که می گویند: «مردم مته نمی خرند، آنها سوراخ هایی روی دیوار می خرند.

 

یکی از صنایع جدیدی که بر اساس ارزش نتیجه یا نیاز ایجاد شد، پست فدکس است. سال‌ها قبل از اینکه اپل صنایع کاملاً جدیدی را برای آی‌پاد، آیفون و آی‌پد ایجاد کند، فدرال اکسپرس صنعتی برای پست‌های یک شبه ایجاد کرد که پیش از آن هیچ‌کس دیگری وجود نداشت. با توجه به کندی نامه های معمولی، فرد اسمیت، بنیانگذار فدکس، نیاز شدیدی به ارسال نامه ها و بسته ها به سرعت و یک شبه احساس کرد.

 

امروز به بازار خود نگاه کنید. خواسته ها و نیازهای مشتریان فعلی و بالقوه شما چیست و در ماه ها و سال های آینده حاضرند برای چه چیزی بپردازند؟ به گفته پیتر دراکر "روندها از هر چیز دیگری مهمتر هستند". روند تقاضای مشتری در بازار شما چگونه است؟ اگر بتوانید با دقت به این سوال پاسخ دهید، اغلب می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و حتی قبل از ظهور آن بر بازار جدیدی تسلط پیدا کنید.

 

 

 

2. قیمت گذاری مناسب

دومین روش موفق بازاریابی، تغییر قیمت است. با قیمت گذاری محصولات و خدمات در دسترس مشتریان، می توانید بازارهای کاملا جدیدی ایجاد کنید که در حال حاضر وجود ندارند.

 

پس از چندین دهه مبارزه مالی، هنری فورد به دلیل این بینش نادر به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل شد. او متوجه شد که با تولید انبوه خودروها، می‌تواند قیمت را تا حدی پایین بیاورد که اکثر آمریکایی‌ها توانایی خرید آن را داشته باشند. او برای رسیدن به این هدف، روند تولید و مصرف انبوه را برای همیشه تغییر داد.

 

بسیاری از شرکت‌ها توانسته‌اند با تعیین قیمت‌هایی که در محدوده مالی تعداد بیشتری از مشتریان است، رهبر بازار شوند. ما متوجه شده ایم که هر چه سهم بازار شما بیشتر باشد و هزینه های تولید شما کمتر باشد، می توانید قیمت های کمتری را برای محصولات خود در نظر بگیرید. ژاپنی ها سال هاست که هنرمندانه از این استراتژی استفاده می کنند. آنها برای به دست آوردن سهم بازار، قیمت محصولات و خدمات خود را تا حد امکان پایین می آورند.

 

سپس پس از به دست آوردن سهم بازار، از صرفه جویی در مقیاس استفاده می کنند و محصولات خود را با قیمت بسیار پایین تری تولید می کنند.

سپس با تعیین قیمت های پایین تر و افزایش مجدد سهم بازار، این پس انداز را به مشتریان منتقل کرده و به تدریج بر تمامی بازارهای هدف تسلط پیدا می کنند.

3. شرایط واقعی مشتری

سومین استراتژی بازاریابی موفق، سازگاری با شرایط واقعی اجتماعی و اقتصادی مشتری است. سیرز که با ابداع سیاست ضمانت بازگشت بدون قید و شرط به بزرگترین خرده‌فروش عصر خود در صنعت طراحی کاتالوگ تبدیل شد، نمونه‌ای عالی از این استراتژی است.

 

تا آن زمان، شرایط واقعی مشتری این بود که اگر محصولی را می خرید که کار نمی کند یا سالم نیست، باید آن را تحمل کنید. سیرز متوجه شد که برای غلبه بر این مانع بزرگ برای خرید، باید محصولات خود را با شرایط واقعی مشتری تطبیق دهد. این امر منجر به انقلابی در تجارت و خرده فروشی شد.

 

هر محصول یک «مزیت کلیدی» دارد که دلیل اصلی خرید مشتری است و همچنین باعث ایجاد یک «ترس کلیدی» می شود که مشتری را از خرید آن باز می دارد.

 

به عنوان مثال، مشتریان به شدت ریسک گریز هستند. آنها از پرداخت پول زیاد، دریافت محصول بد، از دست دادن پول و مجبور شدن به تحمل چیزی که برای اهداف آنها مناسب نیست می ترسند. ترس آنها هر چه باشد، دلیل اصلی عدم خرید محصولات و خدمات به هر قیمتی است.

 

وقتی بر مزیت کلیدی تاکید می کنید و مشتری با خرید محصول یا خدمات شما ارزش افزوده منحصر به فردی دریافت می کند و ترس بزرگ او از بین می رود، می توانید بازار بزرگی برای فروش محصولات خود پیدا کنید.

 

 

4. ارزش واقعی را ارائه دهید

چهارمین روش بازاریابی موفق، ارائه «ارزش واقعی» به مشتری است. ارزش واقعی در نظر مشتریان را می توان از طریق تماس نزدیک با آنها تعیین کرد.

 

شرکت IBM نمونه ای عالی از اجرای این روش است. در دوران اوج خود، این شرکت بر 80 درصد بازار کامپیوتر جهان تسلط داشت. IBM متوجه شد که در زمینه تجهیزات پیشرفته و گران قیمت که صدها هزار یا میلیون دلار به فروش می رسند، عملکرد رایانه عامل جذب خریداران نیست، بلکه اطمینان از خدمات پس از فروش و تعمیر سریع عامل اصلی است که آنها را جذب می کند.

 

آی‌بی‌ام نه تنها محصولات رایانه‌ای در سطح جهانی تولید کرد، بلکه این اطمینان را به شما داد که در هنگام خرید محصولی از این شرکت، در صورت بروز هر گونه نقص یا خرابی، بهترین خدمات پشتیبانی دنیا را در اختیار شما قرار دهد. این "ارزش واقعی" بود.





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: